Nyelvtanulás: Előítéletek, félelmek az internetalapú nyelvoktatással kapcsolatban - 1

Szeretettel köszöntelek a Nyelvtanulás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3564 fő
  • Képek - 87 db
  • Videók - 193 db
  • Blogbejegyzések - 168 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 92 db

Üdvözlettel,
Hátas Melinda
Nyelvtanulás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyelvtanulás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3564 fő
  • Képek - 87 db
  • Videók - 193 db
  • Blogbejegyzések - 168 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 92 db

Üdvözlettel,
Hátas Melinda
Nyelvtanulás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyelvtanulás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3564 fő
  • Képek - 87 db
  • Videók - 193 db
  • Blogbejegyzések - 168 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 92 db

Üdvözlettel,
Hátas Melinda
Nyelvtanulás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nyelvtanulás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3564 fő
  • Képek - 87 db
  • Videók - 193 db
  • Blogbejegyzések - 168 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 92 db

Üdvözlettel,
Hátas Melinda
Nyelvtanulás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Az eltelt jó bő másfél év alatt, amióta live-online nyelvoktatással foglalkozom, rengeteg véleménnyel találkoztam ezzel az oktatási formával kapcsolatban. Sokan fejezték ki fenntartásaikat a módszerrel szemben, de ha rákérdeztem, hogy miért nem tartják kielégítőnek, akkor a válasz inkább arról tanúskodott, hogy igazán nem is tudják elképzelni, miről van szó pontosan.

 

 

Mire asszociálnak a legtöbben?



Például arra, hogy e-mailben elküldöm az anyagot, amit nekik megoldva vissza kell küldeni – és körülbelül ennyi. Sokan nem elég motiváltak ahhoz, hogy ezen a módon tanuljanak, ezért abból indulnak ki, hogy nekik ez a módszer nem megfelelő. Mint pl. a következő fórumbejegyzés írója is:
Mivel a live-online, illetve a live-online órákkal kombinált „távoktató” módszer gyakorlatilag ugyanolyan kapcsolaton alapul, mint a normál óratartás, a fenti probléma tulajdonképpen nem probléma.



Hogy mit értek live-online, illetve „távoktató” módszer alatt, arról már írtam korábban egy bloghoz írott megjegyzésre válaszolva, de talán az a legjobb, ha újra leírom.



A live-online óra élőben, skype, msn messenger vagy egyéb kommunikációs programok segítségével zajlik, azaz valós idejű, szinkron oktatási módszer. A tanuló és a tanár ugyanúgy kommunikál, mint a „normál” órákon, de nem látják egymást. Illetve webkamera segítségével ez is megoldható, de én a kamerát teljesen fölöslegesnek tartom, amely véleményt a tanítványaim is osztják. (Annak, hogy a gyakorlatban miért fölösleges a kamera, érzékeléspszichológiai háttere is van, ha érdekel benneteket, akkor szívesen leírom.)



A „távoktatás” alatt azt értem, hogy a tanuló napról napra, hétről hétre feladatcsomagokat kap, amelyeket megold, és hagyományos oktatásnál e-mailben vagy postán visszaküld a nyelviskolának. Ott egy tanár azokat kijavítja, majd szintén e-mailben vagy postán a tanulónak visszaküldi. A Lingvico-val ez annyiban módosul, hogy a tanuló a feladatok nagy részének megoldását magyarázattal együtt azonnal látja, tanára csak a szabad feladatokat javítja ki, illetve megnézi a megoldott feladatokban a hibákat, és annak megfelelően állítja össze, vagy módosítja a következő csomagot. E-mailezgetés (ami a köztudatban sajnos egyenlővé vált az e-learninggel) a Lingvico-ban nincsen, minden az adminisztrációs felületen keresztül zajlik, üzenetek formájában.



Szintén az e-mailezést vette alapmódszernek egy másik fórumolvasó:



Az ő meglátása is elég általános, különösen a „hogyan kommunikáltok” kérdés! Az emberek számára az interneten keresztül zajló kommunikáció a hagyományos kommunikációval összehasonlítva alsóbbrendű.



Ez bizonyos szempontból érthető, hiszen a webkamera nélküli kommunikációból hiányzik a metakommunikáció, mert nem látjuk a partner gesztusait, mimikáját. De ha elfogadjuk ezt az érvelést, akkor azt is hozzá kellene tennünk, hogy a vakok és gyengénlátók is alsóbbrendűen kommunikálnak, ami természetesen nem igaz! Hiszen az emberi hangszín, hangerő legalább annyi információt hordoz, mint a mimika vagy a gesztusok.

 

onlinenyelvoktatas.blogter.hu

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu