Szeretettel köszöntelek a Nyelvtanulás klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Hátas Melinda
Nyelvtanulás klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyelvtanulás klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Hátas Melinda
Nyelvtanulás klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyelvtanulás klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Hátas Melinda
Nyelvtanulás klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Nyelvtanulás klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Hátas Melinda
Nyelvtanulás klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
17 éve | Fehér Nina | 0 hozzászólás
Az eltelt jó bő másfél év alatt, amióta live-online nyelvoktatással foglalkozom, rengeteg véleménnyel találkoztam ezzel az oktatási formával kapcsolatban. Sokan fejezték ki fenntartásaikat a módszerrel szemben, de ha rákérdeztem, hogy miért nem tartják kielégítőnek, akkor a válasz inkább arról tanúskodott, hogy igazán nem is tudják elképzelni, miről van szó pontosan.
Mire asszociálnak a legtöbben?
Például arra, hogy e-mailben elküldöm az anyagot, amit nekik megoldva vissza kell küldeni – és körülbelül ennyi. Sokan nem elég motiváltak ahhoz, hogy ezen a módon tanuljanak, ezért abból indulnak ki, hogy nekik ez a módszer nem megfelelő. Mint pl. a következő fórumbejegyzés írója is:
Mivel a live-online, illetve a live-online órákkal kombinált „távoktató” módszer gyakorlatilag ugyanolyan kapcsolaton alapul, mint a normál óratartás, a fenti probléma tulajdonképpen nem probléma.
Hogy mit értek live-online, illetve „távoktató” módszer alatt, arról már írtam korábban egy bloghoz írott megjegyzésre válaszolva, de talán az a legjobb, ha újra leírom.
A live-online óra élőben, skype, msn messenger vagy egyéb kommunikációs programok segítségével zajlik, azaz valós idejű, szinkron oktatási módszer. A tanuló és a tanár ugyanúgy kommunikál, mint a „normál” órákon, de nem látják egymást. Illetve webkamera segítségével ez is megoldható, de én a kamerát teljesen fölöslegesnek tartom, amely véleményt a tanítványaim is osztják. (Annak, hogy a gyakorlatban miért fölösleges a kamera, érzékeléspszichológiai háttere is van, ha érdekel benneteket, akkor szívesen leírom.)
A „távoktatás” alatt azt értem, hogy a tanuló napról napra, hétről hétre feladatcsomagokat kap, amelyeket megold, és hagyományos oktatásnál e-mailben vagy postán visszaküld a nyelviskolának. Ott egy tanár azokat kijavítja, majd szintén e-mailben vagy postán a tanulónak visszaküldi. A Lingvico-val ez annyiban módosul, hogy a tanuló a feladatok nagy részének megoldását magyarázattal együtt azonnal látja, tanára csak a szabad feladatokat javítja ki, illetve megnézi a megoldott feladatokban a hibákat, és annak megfelelően állítja össze, vagy módosítja a következő csomagot. E-mailezgetés (ami a köztudatban sajnos egyenlővé vált az e-learninggel) a Lingvico-ban nincsen, minden az adminisztrációs felületen keresztül zajlik, üzenetek formájában.
Szintén az e-mailezést vette alapmódszernek egy másik fórumolvasó:
Az ő meglátása is elég általános, különösen a „hogyan kommunikáltok” kérdés! Az emberek számára az interneten keresztül zajló kommunikáció a hagyományos kommunikációval összehasonlítva alsóbbrendű.
Ez bizonyos szempontból érthető, hiszen a webkamera nélküli kommunikációból hiányzik a metakommunikáció, mert nem látjuk a partner gesztusait, mimikáját. De ha elfogadjuk ezt az érvelést, akkor azt is hozzá kellene tennünk, hogy a vakok és gyengénlátók is alsóbbrendűen kommunikálnak, ami természetesen nem igaz! Hiszen az emberi hangszín, hangerő legalább annyi információt hordoz, mint a mimika vagy a gesztusok.
onlinenyelvoktatas.blogter.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!